Zapalenie spojówek

Zapalenie spojówek

Zapalenie spojówek to jedna z najczęstszych chorób oczu. Charakteryzuje się występowaniem dokuczliwych objawów, które mogą się utrzymywać nawet do kilku tygodni. Choroba ta, to stan zapalny spojówki, czyli cienkiej błony śluzowej, która otacza wewnętrzną część powiek oraz powierzchnię gałki ocznej. Chroni ona gałkę oczną przed drobnymi infekcjami i urazami, a także odpowiada za odżywianie rogówki. Utrzymanie spojówki w dobrej kondycji jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania oka. Najczęstszą przyczyną zapalenia spojówek są patogeny, np. bakterie, wirusy, pasożyty, inne mikroorganizmy oraz czynniki takie, jak ciała obce, różnego rodzaju substancje toksyczne. Naczynia krwionośne są wtedy przepełnione krwią, co powoduje silne zaczerwienienie i obrzmienie oka. Wirusowe zapalenie spojówek Ta odmiana jest chorobą silnie zakaźną. Do zakażenia dochodzi drogą kontaktu podczas przenoszenia wirusa z dłoni na powierzchnię oka. Choroba ta charakteryzuje się dynamicznym atakiem i ostrym przebiegiem. Łatwo się rozprzestrzenia, dlatego często występuje w miejscach skupiających dużo ludzi. Trwa średnio 2-3 tygodnie. Bakteryjne zapalenie spojówek Nazywane jest często zapaleniem ropnym. Najczęściej wywołują je bakterie: paciorkowce i gronkowce. Towarzyszy mu zaczerwienienie, obrzęk spojówek, łzawienie oraz występowanie wydzieliny śluzowo-ropnej. Szczególnie charakterystycznym objawem jest sklejanie się ze sobą brzegów powiek z powodu nadmiaru ropnej wydzieliny. Często występuje również duże opuchnięcie powiek. Alergiczne zapalenie spojówek Ten typ zapalenia wiąże się ze swędzeniem, pieczeniem i łzawieniem oczu. Często dolega osobom uczulonym na pyłki roślin, roztocza, a także konserwanty lub niektóre leki.

Konsultacja okulistyczna dzieci

Uwaga! Usługa wykonywana z różnymi ograniczeniami wiekowymi, w zależności od wybranego specjalisty. ...